מה זה מרקט פלייס?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב skype
שיתוף ב whatsapp

תוכן עניינים

שוק הוא פלטפורמה המפגישה קונים ומוכרים. היא מאפשרת החלפה של סחורות ושירותים, לרוב באינטרנט.

ניתן לסווג את השווקים לשלוש קטגוריות:

– שווקים פרטיים הם אלו שנמצאים בבעלות חברה או אדם ומאפשרים רק לחברים מוזמנים להצטרף.
– מקומות שוק פרטיים למחצה מאפשרים לכל אחד להגיש בקשה להצטרף, אך ייתכן שיש להם הגבלות מסוימות, כגון רשימת המתנה.
– שווקים ציבוריים פתוחים לכולם ללא הגבלות על חברות.

היתרונות של Marketplaces:

– הם מספקים למוכרים דרך קלה להגיע לקונים פוטנציאליים שאולי לא יוכלו למצוא אותם אחרת.
– הם מספקים לקונים דרך קלה למצוא מוצרים שאולי לא היו יכולים למצוא במקומות אחרים.

חסרונות:

– המוכרים עלולים להיתקל בבעיה להבחין במוצרים שלהם בקרב המתחרים בשווקים ציבוריים, כך שעדיף להם אם הם יכולים להשיג

מה זה מרקט פלייס בעצם?

שוק הוא מקום שבו קונים ומוכרים מתאחדים. זה נעשה בדרך כלל באמצעות פלטפורמה מקוונת. שווקים מסווגים בדרך כלל כשוק B2B או B2C.
הדוגמה המוכרת ביותר לשוק מקוון היא אמזון. דוגמאות אחרות כוללות את eBay, Etsy ועליבאבא. לשוק יש יתרונות רבים, חלקם:

-קל יותר לקונים למצוא מוצרים שהם צריכים
-מוכרים יכולים בקלות להקים חנות משלהם ולהתחיל למכור
-זה יכול להיות זול יותר למוכרים להשיג את המוצרים שלהם מול לקוחות פוטנציאליים

החסרונות של שווקים כוללים:

-למקומות שוק יש לעתים קרובות עמלות גבוהות יותר מאשר דרכים אחרות למכור את המוצר שלך
-ייתכן שחנויות שוק לא יהיו פתוחות כל הזמן, ולכן קשה להגיע ללקוחות כשהם לא נמצאים באתר

שוק הוא פלטפורמה שבה קונים ומוכרים מתאחדים. זה מקום שבו אנשים קונים ומוכרים סחורות או שירותים. השוק יכול להיות מקוון או לא מקוון.
היתרונות של מרקטפלייס הם שהם מספקים נוחות ללקוחות, קלות שימוש, תחרות גבוהה יותר ומחירים נמוכים יותר. החסרונות הם שיכול להיות קשה למצוא את מה שאתה רוצה באתר ויש מעט שירות לקוחות זמין.

הרעיון של שוק קיים כבר מאות שנים והוא שימש על ידי תרבויות רבות. הדוגמה המפורסמת ביותר לשוק היא האגורה היוונית העתיקה, שהייתה מרכז חיי העיר היוונית באתונה.
שווקים הם דרך יעילה לקדם סחר וצמיחה כלכלית, אך יש להם גם חסרונות שצריך לקחת בחשבון. הם יכולים לפצל שווקים ולהוביל במקרים מסוימים למונופולים, מה שעלול להוביל למחירים גבוהים יותר לצרכנים.

שוק הוא מקום שבו קונים ומוכרים מתכנסים כדי להחליף סחורות או שירותים.
היתרונות של מרקטפלייס הם בכך שהוא יכול לספק מגוון רחב יותר של מוצרים ושירותים ללקוחות, הוא יכול לאפשר לקונים למצוא את מה שהם צריכים ביתר קלות, והוא יכול לעזור למוכרים להגיע ליותר לקוחות פוטנציאליים.
החסרונות של מרקטפלייס הם שלעיתים קרובות יש להם עמלות גבוהות, לא תמיד יש להם את המחירים הטובים ביותר, ואין הגנה לקונים מפני מוכרים הונאה.
שוק פועל על ידי חיבור בין קונים למוכרים בסביבה מקוונת. המוכר קובע את המחיר עבור המוצר או השירות שלו, ואז הקונה משלם עבורו דרך אתר השוק.
זה יכול להיות פיזי כמו שוק פשפשים או מקוון כמו eBay.

מקומות שוק משמשים בדרך כלל לקנייה ומכירה של מוצרים, אבל הם יכולים לשמש גם להחלפת מידע, כסף, רעיונות וכל דבר אחר שאנשים רוצים לסחור בו.
ישנם יתרונות רבים לשימוש ב-marketplaces כגון נוחות למצוא את מה שאתה צריך במקום אחד, מחירים נמוכים יותר כי אין מתווך שמקצץ במכירה ועוד מבחר.
יש גם כמה חסרונות כמו תחרות מוגברת שמקשה על המוכרים להרוויח כסף, הונאות כי אין ערובה שהקונה אמיתי, ואי יכולת לגעת במוצר לפני שאתה קונה אותו.

ניתן להשיג מידע נוסף בתוכנת Go Hybrid.

רוצים לפרסם כתבה באתר בחינם?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

פוסטים קשורים